Na ez a napi jelentkezés kicsit optimista volt ADHD-val, de hurrá megint itt vagyok, este megvizionáltam mit fogok írni, nem kell bambán bámulni a képernyőre, haha. Szóval ott hagytuk abba azt hiszem, hogy Tangerben megszálltunk, erről még azt kell tudni és egész Marokkóról, hogy központi fűtés az ohne, van a legtöbb helyen klíma, amivel vagy lehet, vagy NEM fűteni, szóval fázni fogsz. Hacsak nem hozol meleg zoknit, aláöltőzőt, stb. ami neked megfelel. Aláöltőzőben és minden sportcuccban esküszöm a LIDL-re mára nagyon jó minőséget árul, igen jó áron. Cipő nem, az még mindig ergya náluk. Szóval hozzál bundabugyit, egészen Dakhláig be fog fagyni a segged, ez van. Tangerből autópályán zúztunk le Marrakeshbe, marokkói autópálya nagyon drága, nem emlékszem mennyi. Viamichelin biztosan jó adatokat ad erről mindig, ha útvonalat tervezel (a Google is, csak azt utálom) lényeg, hogy ha nem sietsz mehetsz mellette is, mi ezt választottuk. Már írtam az első héten autópályáztunk és inkább az érkezés helyén nyaralgattunk kicsit, óceánparton miegymás.

Marrakeshben a kijelölt kempingben előre foglaltunk bungalót, ha nem foglalsz nem marad, ez biztos.

Le Relais de Marrakesh, ez jó volt jó áron, de ennyibe kerül minden városon kívüli kasbah (ilyen erődítmény, vár-szerű szállások, nagyon állat, általában agregátorral, szóval este marad a fejlámpa, és ha meg akarsz fázni mint én, legtöbbször lehet mellette sátorozni is) és minden szálloda is ilyenkor. A csapat nagy része érkezett még aznap, mi pihentünk ettünk, ittunk, jól éreztük magunkat. Egy nappal a mezőny előtt vasárnap érkeztünk, már akkor kezdtem beteg lenni, szóval annyit aludtam mint egy mormota a nagy színes pokrócok alatt. Másnap már tényleg beteg voltam, de estére csak összevakartam magam, megjött a Viktor is, Zsófi nappal, én este mentem be a piacra. A taxi árát mindig megmondják a recepciósok, így nem fog senki átverni, általában megvárják, hogy többen legyetek. Nem emlékszem, de olcsó volt.

A marrakeshi éjszakai piac azoknak akik hasonlón még nem voltak, elsőre ijesztő lehet, de nem kell beszrni, senki sehol nem fog bántani, azért a lóvét érdemes vékony övtáskába tenni ruha alatt, vagy belső zseb, miegymás, apró női táska vállon nem életbiztosítás. Maga a piac három részből áll, elől a mutatványosok, ott is különböző produkciókkal fogtok találkozni és igen, van benne turista csapda is. Hókuszpókusz add ide, az 50 eurót, nem adom. Aki érdeklődik irántad ezen a területen mind gyanús, mert akik magunknak énekelnek, táncolnak sosem fognak megpróbálni átverni.

Jön e mögött a kajás rész, mondom a tutit, meg az én véleményemet. Az elsőhöz üljetek le, mindegyiknél ugyanaz a kaja, szerintem központi helyről hozzák ugyanazt. Vannak kerítő embereik, akik elég erősen presszionáltak majd, hogy nála fogyassz mindenképp, de mondom, szerintem tök mindegy. Kétféle meleg ételes stand van, a grillkolbászos, húsos-zöldséges, ilyet itthon is tudunk enni könnyedén, és a birkafejes, nyelves, leveses. Ez utóbbi a nagyon nyerő, ugyanis ami a legfontosabb, hiába vannak kitéve az egész birkafejek, marha jó marketing, POFAHÚST fogsz kapni, ami isteni. Helyi fűszerezéssel, narancsos pácból kihalászva. Ehhez kapsz pitát azt annyi. Van nyelv is, ettünk azt is omlós volt, birkaíze nincs semminek, közelít a bárányhoz inkább. Ezeken a helyeken, mindegyiken van harira ez A marókkói leves, fűszeres csicseriborsós paradicsomleves, néha tört spagettivel ÉS mellé datolyát kapsz majd jó nagy marékkal. Igen, együtt kell enni, isteni. A legtöbb helyen jó és olcsó, de kaptam olyat is, amit nem tudtam megenni. A harmadik része a piacnak a bazár, a kis utcák a belső tér körül. Menjetek nyugodtan, ha van időd, pasiknak egy jó helyi borbélyt ajánlok (minimum egy óra a 3 centis haj is), nőknek meg a banánturmixot (na jó, pasiknak is), mert valami isteni, nem tudom, hogy tejes-e, de nem kérdeztem semmit ittam, nagyon jó volt. Mivel februárban már van eper náluk, kérheted mixben is, eperrel, helyiek is tolják arcukba, nem turistagatyi cuccról beszélünk. Amúgy nekem az egész piac másodszorra is szórakoztató volt, ha mentek ne hagyjátok majd ki este a programot. Van még csiga, azt is megkóstoltam, brrrr, nem volt jó, a szeme lenézett a torkomon, a bazárban nagyon furcsa, bendőbe töltött dolgok, miegymás, ami még érdekes, mutogatva rendelnek egymástól a helyiek, és előre tudják mindennek az árát, a kis hamisak. A ruhákkal vigyázat, sok a kínai gagyi!

Piac után megérkeztek Metzkerék, Möszíjő, már nem emlékszem, Kacsa úr is talán, ja Kedves Évi is, és picit pálinkáztunk hajnalig, ez volt az első, hogy másnap fájt a fejem, meg a mandulám, torkom is (ami még mindig itt van velem, hurrá) szóval lenyüglődtem, azaz tünk Agadirba egy helyi parton lévő szállodába, olcsó volt, egyszerű, ese van jó kaja és már tudtunk fürödni az óceánban is, ugráltunk a hullámokba, mint a 10 éves gyerekek. Az egész út amúgy jóság volt, tényleg, szép lassan végigmegyünk minden megállón és leírom a helyi tapasztalaimat. JA! Nem a hivatalos úton mentünk az elején, mert az bement az Atlaszba és két éve, amikor a Mergával voltunk megcsináltuk ezt a kört, ami a szépsége és hangulata (Dakar...) miatt megkapó nagyon, de nekünk pont extra 500 akármennyi kilómétert jelentett volna, mert utána a mezőny jött szépen kifele vissza a Nyugat Szahara felé. Elsőbálozók menjenek szépen a kijelölt helyre! Második alkalommal már lehet variálni.