Orbán Marianna

Rólam nem lehet elmondani, hogy óriási világcsavargó lettem volna, szeretek utazni, de Magyarországon is van annyi látnivaló hogy motorral érdemes volt tekeregni sok-sok éven keresztül idehaza is. Turizmusos végzettségem van, és egy kis vállalkozásom, transzferbizniszben, itt nem csak reptéri fuvarokat, hanem idegenvezetéssel egybekötött utakat is kínálok főképp külföldi érdeklődőknek. Innen is a nevünk, Mary Carry Bamako Team.

2015-ben már megcsináltam a Budapest Bamako rally-t egy terepre felkészített Toyota Land Cruiser-rel, navigáltam és vezettem is elég sokat a 9000 kilométeren. Óceánparton és homokban, át a hegyeken terepgumival, szóval volt minden, mi szem-szájnak ingere. Aludtunk olyan szállodában, hogy inkább feküdtem volna út szélén a betonon, kinn a sivatag közepén és drága, sokcsillagos luxusban is a végén. Embert próbáló feladat és nem a vezetés a legnagyobb kihívás benne, az egymásra utalt összezártság 2-3 héten keresztül a legjobban alkalmazkodó embereket is próbára teszi. Pont ezért ugrok neki újra. Jó lesz, jobb, mert már legalább tudom mikor merre járunk, hogy Casablanca-ba mindenképp szeretnék bemenni és a Marrakeshi piacot sem hagyhatom ki. Mauritánia senkinek nem a kedvence, de talán az információ tudatában könnyebben és praktikusabban kezeljük majd a dolgokat és nem állunk egy egész napot a határon útlevelek nélkül.

Csapatunk különlegessége hogy két nőből áll és egy 30 éves Mercedes Benz robog majd alattunk, akit Rozalindának kereszteltünk. Reméljük, hogy a maga egyszerűségével ha bármi gondunk adódik kicseréltetünk benne három csavart és agyő, már nem is emlékeznek ránk. Hogy félünk-e? Előre soha semmitől. Majd akkor lesz sírás-rívás, amikor második hete vezetünk bele a nagy Afrikába és sehol nem érzi az ember a végét. Nem, 43 évesen sem nőtt még be a fejem lágya, újra át kell élnem, röhögve, sírva, eltévedve, koszos-mocskosán bele a forróságba. Alig várom!